Strand, strand en nog eens strand - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Strand, strand en nog eens strand - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Strand, strand en nog eens strand

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

15 Februari 2012 | Brazilië, Ilha Grande

De 'wandeling' gisteren bleek een hike te zijn over 5 heuvels heen , langs 4 andere strandjes om na 4,5 uur liters water uitgezweet te hebben en met open voeten (ik was van plan die 'wandeling' op slippers te doen) op het paradijs aan te komen. Ohh my, wat is López mendez een mooi strand. Helder blauw en groen water zo ver als je kunt zien en super gave golven die over je heen kolken (zonder dat ze je onder trekken in tegenstelling tot copacabana). Het was alle inspanning dubbel en dwars waard. Zo'n idilisch strand heeft natuurlijk geen restaurant, dus helaas, geen lunch. Wel chips en water, dat voldeed wel een. Vanaf een vorig strand gingen boten terug naar abraao (plaatsje waar ik zit), maar we (stel amerikanen en ik waren lopend, argentijnen leerden we daar kennen) waren zo aan het genieten, dat we niet in de gaten hadden en ook niet wisten dat de laatste boot om 6 uur ging. We waren letterlijk 1 minuut te laat en zagen hem vertrekken. Ik had echt geen zin om zo laat, op slippers, door het half donker weer door die jungle te lopen en klimmen. Gelukkig Dan, amerikaanse gast, ook niet. Dus we vroegen aan mensen of zij misschien toch nog een boot wisten. Zij verbleven in een hotel dat taxi boten kom bellen voor hun. Dat was wel weer 2 stranden verder (natuurlijk...). Dus zijn we daar heen gelopen en de man daar ging wat telefoonnummers proberen. Eerste werkte niet en ik zag mezelf alweer kletsnat van het zweten over die rotsen en onder de bomen door klimmen.... Volgende nummer eerste wel! Gelukkig! We moesten een half uurtje wachten, kregen van de man stoelen en konden zelfs bier krijgen. Geheel
Onverwachts zaten we daar ineens op een totaal verlaten strand bier te drinken en naar de zonsondergang te kijken. Dat zijn nog eens leuke verrassingen.
Een half uur later kwam de boor en weer een half uur later waren we terug. (ik zal maar niet zeggen hoe belachelijk duur die boot was). De anderen, die al verder gelopen waren, kwamen gelukkig niet wel later terug.
Savonds weer lekker gegeten met z'n allen, en daarna wat drankjes bij weer een hostel feest ( dat is hier iedere dag, moet alleen steeds uitzoeken welk hostel) De wereld is hier trouwens zo klein. Twee gasten uit mijn hostel uit rio zijn hier n kwam ik tegen, evenals de Engelse jongen die op mijn heenvlucht zat. Hoe toevallig. Zo ontstaat er opeens een hele groep bekenden.

Vandaag was een stuk relaxter. Met de boot naar wat stranden geweest en gesnorkeld. Heerlijk! De stranden zijn zo ongelofelijk mooi, zeker met die tropische bergen en begroeiing overal. Dit is echt een heerlijke plek en ik ben erg blij met degene die mij deze suggestie gaf!

Morgen wordt een reisdag: boot naar land, taxi naar rio, vlucht naar Brasilia en vlucht naar Campo grande. Dan ga ik de natuur in!

• 16 Februari 2012 - 09:11

Judith Versteegh:

klinkt geweldig :-)))

• 16 Februari 2012 - 09:12

Rashida:

Wauw!! Klinkt geweldig allemaal. Veel plezier morgen en alvast een fijne vlucht.
    Dikke X

• 16 Februari 2012 - 10:54

Joyce:

Jeeeej, wat tof allemaal meis! Die onverwachte verrassingen zijn erg gaaf, kan me er helemaal een beeld bij vormen!
    Succes vandaag met het reizen. Ik ga je wel missen hoor met de carnaval, we zullen er een paar op jou drinken!

Dikke X

• 16 Februari 2012 - 16:51

Mama:

Wat geweldig allemaal, goede vlucht naar her volgende oord, genieten ervan.

Groetjes mam xxx

• 17 Februari 2012 - 11:20

Jennifer:

Klinkt echt geweldig! xx

• 20 Februari 2012 - 19:12

Manon:

Wat een avonturen! Fijn dat het allemaal goed is afgelopen!
    En leuk dat je steeds dezelfde mensen tegen komt!

Ben heel benieuwd naar de foto's!!

Xxx