Laatste dagen... :-( - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Laatste dagen... :-( - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Laatste dagen... :-(

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

04 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Ik heb zojuist mijn boarding pass in mijn email ontvangen. Dan komt het einde opeens wel heel dichtbij. Nog 24 uur tot ik in het vliegtuig zit.. :-(

De laatste paar dagen in Buenos Aires waren geweldig! (morgen nog een dag, ti's nog niet helemaal over :-)) De eerste dag ben ik naar La Boca gegaan met de bus. Ik was totaal alle gevoel voor richting kwijt en blij dat anderen uit mijn hostel de weg wisten. BA is zo'n giga grote stad! La Boca is bekend als tango buurt met zijn vrolijk gekleurde panden. En het Boca voetbalstadion natuurlijk.
Savonds ging ik uit eten in San Telmo, een buurt vlakbij en heel gezellig met veel barretjes. En een soort van Irish pub, goed voor een paar drankjes. Daarna naar een club gegaan, waar ze een mengeling van salsa en house draaien. Beide soorten kon ik waarderen, maar die muziek elkaar afwisselend was ehm... Bijzonder :-) . Zodra er een salsa lied kwam wilden de mannen dansen en ze merkten al snel dat een plank nog flexibeler is dan ik. Eentje bleef stug volhouden en was ervan overtuigd dat ik aan het einde van de avond beter kon dansen. Nou ja, ik kreeg het voor elkaar om niet meer op zijn tenen te staan, dus als je dat als verbetering meetelt... Ik vond het wel gaaf om de mensen te zien dansen, snap niet hoe soepel ze zijn!

De volgende dag toch redelijk vroeg uit de veren, maar na zo'n korte nacht niet in de Mood om een zware sightseeing te gaan doen. Dus besloten een meisje uit mn kamer en ik om naar recoleta te gaan, de wijk waar het kerkhof is waar Eva Peron ligt. (of schijnt te liggen, de verhalen wisselen nogal eens.) Na een bezoek aan het kerkhof, een kerk ernaast en wat marktkraampjes was het gras van het parkje erg aantrekkelijk. Het riep ons om te gaan chillen. Ondertussen deden jonge mannen aan capoeira en daarna ging een man met gitaar zingen. Gezelligheid alom.

Savonds heb ik bij een van de beste Vega restaurants ter wereld gegeten! In san Telmo. Alles op de kaart was zo aantrekkelijk! Uiteindelijk deelde ik cannelloni met spinazie en een ommelet met bloemkool en broccoli met iemand, jammie!! Zelfs de limonade met citrus en gember was om te smullen!
Na een toetje bij Spaans lerende studenten thuis voelde ik me zoo moe, dat ik maar eens op tijd terug ging en ging slapen.

Vandaag lekker uitgeslapen wakker geworden. Een meisje dat ik op Ilha Grande (Brazilië) heb leren kennen haalde me om 11 uur op bij mijn hostel. We gingen naar Palermo, een super chille wijk met veel parken waar we eigenlijk de hele dag mattee dronken. En mensen kijken, die voorbij kwamen gerend, gelopen en geskated. Laat in de middag liepen we naar een plein met een markt. De winkels eromheen zijn van jonge kledingontwerpers die hun stukken voor een heel
Kleine prijs aanbieden. Maar gave dingen!! My oh my
! Ik was blij met dat beetje extra geld dat ik nog in mijn tas had gestoken! Uren later en een jurk, 2 shirtjes, zonnebril, tas, souvenier en een Pinguin (jawel, ik heb de wijn karaf uit el calafate gevonden!) rijker en nog geen 80 euro armer ploften we op een terras neer voor een biertje bij de ondergaande zon. Ik moest me echt enorm inhouden om niet meer te kopen...

Vanavond een frietje in het hostel gegeten en straks nog een wijntje met een stel hier drinken. Ben verhuisd van een dorm naar een privé kamer. Wat kan een eigen douche toch ff heerlijk zijn! En al mijn spullen moet ik herpakken. Het is een grote, geurende bende in mijn grote Backpack. Dat moet ff strategisch anders.

Morgen staat nog wat sightseeing in de buurt op het menu. En als ik thuis ben, zal ik nog foto's toevoegen.

Ciao!

• 05 Maart 2012 - 09:30

Edmee:

Buenos Aires klinkt geweldig! Geniet er nog ff van en een hele goede terugreis!
    Dikke X

• 05 Maart 2012 - 11:24

Joyce:

Het klinkt van het begin tot het eind als een fantastische reis mop!
    Ik snap dat jij daar nog lang niet uitgekeken bent, maar ik ben wel blij als je morgen weer lekker thuis bent.

Dikke Kus!

• 05 Maart 2012 - 14:40

Mam:

Geweldig zo'n reis , ik wens je een hele goede vlucht.
    Goetjes xxx

• 05 Maart 2012 - 19:21

Rashida:

Dat klinkt goed! En lekker geshopt ook...
    Nou geniet van je laatste uurtjes en een fijne vlucht naar Nederland!

Knuffel van Nora

X X X