Dagje relaxen - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Dagje relaxen - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Dagje relaxen

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

26 Februari 2012 | Argentinië, Córdoba

Het nachtleven in Cordoba is echt een nachtleven. Ik snap nog niet helemaal wanneer men slaapt. Men staat redelijk op tijd op, lunch is vanaf 3 uur (dan ben ik al 1 x omgevallen van de honger)en avondeten is tegen 10 uur (de tijd tot 10 uur heb ik overleefd met chips). En het stappen begint pas om 2 uur snachts! Anyway, er is een soort van oud en nieuw Cordoba. Eerst ben ik met een stel gasten, die ik uit de bus hierheen leerde kennen, in een bar in het nieuwe gedeelte wat gaan drinken. Vervolgens met de taxi naar het oudere gedeelte, naar een club. Cordoba is zo klein, eigenlijk kun je alles wel lopen. En het straatplan is erg overzichtelijk, rechte straten en blokken.
De club was ok, veel jongere locals. En muziek wisselde tussen bekende popmuziek en (ik neem aan) bekende locale deuntjes. Ze schonken Malibu in limonadeglazen voor 40 pesos (8 euro).

De volgende ochtend was natuurlijk even pittig na weinig slaap. Maar na een goed ontbijt-brunch-lunch kon ik er weer tegenaan. Ik bezocht de kathedraal, een kerk en liep wat rond over de plannen en markten, waar ze naast handgemaakte dingen ook make up en speelgoed en zo verkochten op lakens op de grond.
Na wat rondgestruind te hebben, ging ik terug naar het hostel om even op te frissen en een laatste dineetje te hebben met mn friends uit de bus. Zij gingen door naar Medosa en ik blijf tot maandag hier.

Savonds zou er een tango show zijn. Ik ging eerst wat drinken met een Canadese jongen, maar daarna bleek de Tango show al over te zijn. Ik was nog zoo moe van de vorige avond... na nog een drankje in het hostel vond ik het wel prima. En vandaag dus heerlijk uitgerust begonnen. Het is super rustig in het hostel en buiten, dus lekker rustig aan en EINDELIJK de tijd en zin om foto{s te uploaden. Als het goed is staan de leukste er nu op bij de verschillende vorige verhalen. Enjoy!

  • 26 Februari 2012 - 16:29

    Co-Chinees:

    Tis genieten Liz, alsof ik er toch een beetje bij ben....

  • 26 Februari 2012 - 16:35

    Smam:

    hoi, je ziet er goed uit. leuk om al de foto's te zien.
    geniet er nog maar lekker van

    gr mam xxx

  • 26 Februari 2012 - 17:08

    Judith Versteegh:

    Net je foto's bekeken. Nu heb ik ook heel veel zin om te reizen... Maar weer snel sparen

  • 27 Februari 2012 - 13:43

    Suus:

    Hey Liz! Ik lees. Je verhalen in een oncomfortabele Nederlandse bus:) het klinkt allemaal weer zeer leuk! En mooie foto's ook! Ben benieuwd naar je verdere avonturen! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lizette

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 148696

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 30 April 2013

Eilandhoppen tussen de Oerang Oetans

09 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Lucky nr. 7 & tango

09 September 2011 - 01 Oktober 2011

Muur beklimmen en rijstvelden

23 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Shoppen tussen de gladiatoren

18 November 2010 - 27 November 2010

Kamelen en kastelen

08 Mei 2010 - 02 Juni 2010

Inca's en lama's

29 Januari 2009 - 21 Februari 2009

De Maya tour

23 Februari 2008 - 15 Maart 2008

Taj Mahal en gebedsvlaggen

03 Juli 2007 - 10 Juli 2007

Club Samira

02 Juni 2006 - 14 Juni 2006

Jah man!

08 Oktober 2005 - 13 November 2005

Het land van de glimlach

Landen bezocht: