Amazonia - Reisverslag uit Cusco, Peru van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Amazonia - Reisverslag uit Cusco, Peru van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Amazonia

Door: lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

16 Mei 2010 | Peru, Cusco

De trip naar de amazone was duur, maar 100% waard!!! De vlucht heen ging soepel, klein vliegtuigje. Het uitzicht was overweldigend. Daarna met de bus naar de stad Puerto Maldonado. Daar de tijd gedood met wat over de lokale markt struinen met twee Israelische meiden. En vervolgens 2 uur met de boot over de rivier de Madre de Dios naar de logde in de jungle. Echt IN de jungle. Alle kamers hadden een sluis, zodat geen beest per ongeluk mee naar binnen zou gaan (behalve de muggen, die gaan altijd met me mee helaas). Het was er echt prachtig. Mijn hut had een hangmat, waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt om te chillen. Was al een paar uur niet lekker, naar de wc rennen, je kent het wel.

De eerste dag zijn we naar Monkey Island gegaan, waar ´huisdier´ apen worden opgevangen. Gaaf!! De zonsondergang was ook onwijs mooi. ´s avonds lekker gegeten, alles is zo puur, groente en fruit waar ik nog nooit van heb gehoord, maar het smaakte allemaal heerlijk.

Na het eten maakten we een boottocht om kaaimannen te zoeken. We hebben daarna ongeveer 15 minuten stil op het water gedobberd, niks gezegd, alleen maar geluisterd naar de symfonie van insekten, vogels, enz. en gekeken naar de sterrenhemel, die wel een deken van zilver leek. Heel bijzondere ervaring.

De tweede dag begon om 6 uur, heb ik zo´n 10 km gelopen door het bos met een stel Australiers. Het lijkt niet ver, maar probeer dat maar eens terwijl de zon schijnt, het voelt als 45 graden en je uit al je porien zweet :) Met een boot gingen we door een moeras, waar een orkest van kikkers klonk. Daaarna kwamen we bij een riviertje, waar we zelf al roeiend overheen gingen. Dat was echt zwaar! Heb blaren op mijn handen... Ik heb vanalles gezien, bomen zo hoog als je kunt kijken, vruchten met speciale krachten (allemaal even geproefd natuurlijk) tarantula´s en andere spìnnen (zonder te gillen :) ) papegaaien en andere vogels, hagedissen, schildpadden...

´s middags na de lunch heb ik gechilled bij een zwembadje (beetje luxe mag wel) Daarna zijn we nog wat door een tuin gaan wandelen waar allerlei bomen met fruit of speciale krachten gekweekt worden. En ´s avonds weer heerlijk gegeten. Mijn lichaam was weer helemaal tot rust door al het pure eten. Ik heb ook wat noten en zo meegenomen om verder te snoepen en eten. Ze mogen alleen Peru niet uit...Dus sorry, ik kan ze niet delen.

De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker door de symfonie om me heen en ben daarna in de hangmat verder gaan slapen. Ik vond het echt heeeeeeeel jammer dat ik moest gaan. Ik had graag nog langer gebleven. Er waren nog meer tours te doen, maar alleen al daar zijn, luisteren, ruiken en zien was heel bijzonder.

Het is jammer dat ik jullie alleen de foto´s kan laten zien, want eigenlijk heb je al je zintuigen nodig om te ervaren hoe het daar is. Het ruikt er heerlijk, zelfs met een vleugje DEET, en de geluiden zijn ongelofelijk. De amazone is echt anders dan andere jungles waar ik geweest ben, zo intens!

De vlucht naar Cusco ging vlot. Het voelde alsof ik naar huis ging.Ik ben de afgelopen dagen helemaal verkikkerd geworden op Cusco. Het is ook niet zo groot, en ik heb veel rondgewandeld, dus ken nu redelijk wat mensen (die meestal wel wat willen verkopen haha). Het voelt als thuis. Iedereen is zo lief en maakt een praatje met me (goed voor mijn Spaans). De kids hier zien er ook allemaal als dotjes uit, zou er zo een meenemen.

Natuurlijk mis ik mijn maatje Liv nu, haha. Morgen zien we elkaar onderweg naar Machu Pichu. Ik dacht net even dat ik afgezet was, want het agency waar ik geboekt en betaald heb was dicht! De vrouw uit het hostel vond het zo sneu voor me, dat ze met me mee door Cusco ging lopen op zoek naar de man van dat buro. We konden hem niet vinden, maar gelukkig was later een andere vrouw, die wat verkikkerd is op Liv, en zij kon me gelukkig vertellen waar en hoe laat ik morgen moet zijn voor.... Machu Pichu!!!

• 16 Mei 2010 - 21:15

Marc:

Gaaf verhaal en veel plezier morgen!

• 16 Mei 2010 - 21:35

gr. mam

• 16 Mei 2010 - 23:22

Mark (vianen) :

hey liz

Wat een relaxe verhalen en hele mooie foto's geniet ervan maar zo te lezen lukt dan wel

Liefs mark

• 17 Mei 2010 - 07:21

Spap:

Lijkt mij ook een geweldige ervaring! Mooie foto's, een totaal andere wereld...

• 17 Mei 2010 - 11:39

Ingrid:

Een geweldig land hé! Ook al ben ik er nooit geweest, ik geniet nu al weer van je reisverslagen en natuurlijk de prachtige foto's. Mijn Spaanse lerares komt uit Peru, dus hebben we al veel over dit cultuurrijke land gehoord.
    En heb je ook al cavia gegeten? Moet heerlijk zijn!
    Veel plezier in Machu Picchu. Ik wacht weer met spanning op je volgende verhaal en foto's.
    Liefs, tante Ingrid

• 17 Mei 2010 - 15:47

Carlijn:

hey!
    wat heb je weer gave foto's gemaakt zeg! echt heel mooi.Je had natuurlijk al geoefend met Hugo, om bewegende dieren op de foto te krijgen haha. Geniet er nog van!Het begint hier ondertussen weer wat beter motorrijweer te worden!
    xx carlijn

• 17 Mei 2010 - 17:52

Manon:

He! Mooie foto's!! Echt geweldig! Als ik dit zo allemaal lees en zie krijg ik helemaal zin om weg te gaan! Maarja nog 12weekjes en dan zitten wij in Marokko, ga ik daar de toerist uithangen.. ;-)

Xxx

• 17 Mei 2010 - 19:44

Danielle:

Hoi Lizette,

Wat klinkt dat allemaal weer super en mooie foto's heb je al weer gemaakt.
    Nog heel veel plezier en ook de groeten aan Liv.

Groetjes Daan

• 18 Mei 2010 - 08:20

Tante Lia:

Hey Lizette
    Fijn dat alles goed met je gaat en dat je weer volop van alles geniet, je foto s zijn super super mooi.
    lieve groetjes Lia xxx