Canon de Colca en dagje strand - Reisverslag uit Paracas, Peru van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Canon de Colca en dagje strand - Reisverslag uit Paracas, Peru van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Canon de Colca en dagje strand

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

29 Mei 2010 | Peru, Paracas

Hey!
De tour die ik heb gemaakt was super mooi! Om 8 uur werd ik bij het hostel opgehaald. Het was ongeveer 5 uur rijden naar Chivay, een plaatsje in de vallei (cañon is vallei). Onderweg stopte de bus bij verschillende kleine plaatsjes om van het uitzicht te genieten: de vulkaan misti, de vulkaan chachany (die Liv aan het beklimmen was), de vulkaan Pichu Pichu aan de ene kant en aan de andere kant de besneeuwde bergtoppen van de Andes. En in het midden een lappendeken van alle kleuren groen, geel en bruin op de terrassen. (van pre'inca tijd) en de rivier de colca. Eindelijk in Chivay aangekomen ging de hele bus (21 man, gevarieerd gezelschap uit de hele wereld) lunchen in een lokaal tentje. Gezellig, er stond weer lama op het menu (hier de normaalste zaak) dus ik hield het maar bij aardappels. Die hebben ze hier in alle smaken en soorten.

Na de lunch gingen we een klim van ongeveer een uur maken de bergen in, om daar tombes te zien van voor de Inca tijd. Daar lagen botten en schedels. De klim omhoog was te doen ondanks het hijgen na 10 stappen door de hoogte (4000 m) en was het ook zeker waard, maar toen ik boven was, begon het te regenen. De klim naar beneden was dan ook wat minder, glad en vooral nat...
Om weer op te warmen gingen we naar een ander plaatsje met hot springs. Het water was 38 graden, heerlijk! Het rook ook apart, er zal magnesium in en nog iets (wat ik niet kon verstaan). Was in ieder geval goed voor je huid...

Daarna bracht de bus me naar mijn hotel. Ik had een bizar grote kamer voor mij alleen. Ik had inmiddels Nathalia leren kennen, uit Argentinie, en we wilden wel een kamer delen voor korting, maar dat ging niet.

Na een warme douche gingen we naar een lokaal restaurant, waar mannen muziek maakten en een peruaans stel allerlei lokale klederdacht droeg en dansten. Uiteindelijk moesten de touristen natuurlijk meedansen, wat er echt belachelijk uit zag, maar wel heel gezellig was.

De volgende ochtend moest ik al om 5 uur op. Na een klein ontbijt ging de bus naar een uitkijkpunt voor condors. Het zag er bewolkt uit, niet goed om condors te spotten. Onderweg naar het punt stopten we in wat kleine dorpjes, waar mensen zich lieten fotograferen en vanalles verkochten. Bij het punt aangekomen geen condors... daarom een wandeling gemaakt langs de klif. En net toen we eigenlijk weer terug naar de bus zouden gaan, vloog er opeens een schaduw over de grond.... een condor! Een bleef steeds dicht over ons hoofd vliegen en een paar anderen zweefden boven de klif, zo gaaf!

Na een uur had ik een stijve nek van het kijken en wilde de bus echt weer verder. Mijn foto.s gaan door het reisagency gebruikt worden :)

Op de terugweg is de bus nog een paar keer gestopt, om uiteindelijk tegen 5 uur in de file (ja die hebben ze hier ook) aan te komen in Arequipa. Liv was ook al terug van zijn killing trip. We hebben pizza gegeten op een dakterras en zijn om 7.30 uur met een nachtbus naar Paracas gegaan.

OM 8 uur kwamen we in het zonnige, kleine, rustige badplaatsje aan. Al snel vonden we een hostel en na wat onderhandelen hadden we ook al een trip naar eilanden geregeld. De hele dag hebben we op het strand gelegen. Het water was te koud om te zwemmen (het is hier winter, de lokale mensen snappen uberhaupt niet waarom wij in een korte broek rond liepen). We hebben ´smiddags cheviche gegeten, een lokale maaltijd. Bestaat uit rauwe vis, rauwe inktvis, limoensap, mais en aardappels. Het is echt heel lekker, maar helaas is mijn maag niet zo goed tegen de rauwe vis en zo bestand... Helaas kwam ik er toen ook achter dat ons hostel tijdelijk geen water had, dus dat de wc het niet deed... oeps! Ach, half uurtje later was alles weer opgelost en konden we weer terug naar het strand om verder puzzels te maken...

  • 31 Mei 2010 - 06:58

    Rashida:

    dat je gelukkig toch nog een condor hebt gezien! tof!

    die foto's met de schedels zijn wel een beetje "creepy"!

    en dat bordje cheviche lijkt me inderdaad lekker.

    geniet nog van je reis....

    veel liefs rashida

  • 31 Mei 2010 - 07:08

    Cathelijne:

    Hoi!!Klinkt weer erg leuk allemaal! En mooie foto´s weer! Wat gaaf dat je ze door een reisagency gebruikt gaan worden!
    Tot gauw!
    xx Cathelijne

  • 31 Mei 2010 - 14:42

    Ingrid:

    Weer prachtige foto's! Vooral van de condor. Ik kan wel begrijpen dat de reisagency die foto's wil gebruiken. Gaaf hoor!
    Nog even en dan zit het er weer op voor jou. Gaat snel hè? Maar ik heb weer genoten van de foto's en de verhalen.
    Liefs, tante Ingrid

  • 31 Mei 2010 - 14:50

    Mam:

    Het was zeker een prachtige tour.

    Gaaf zeg, mooie foto's

    xxx

  • 31 Mei 2010 - 16:57

    Judith Versteegh:

    Tja wat moet ik zeggen, ziet er weer top uit allemaal....zucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Paracas

Lizette

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 148648

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 30 April 2013

Eilandhoppen tussen de Oerang Oetans

09 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Lucky nr. 7 & tango

09 September 2011 - 01 Oktober 2011

Muur beklimmen en rijstvelden

23 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Shoppen tussen de gladiatoren

18 November 2010 - 27 November 2010

Kamelen en kastelen

08 Mei 2010 - 02 Juni 2010

Inca's en lama's

29 Januari 2009 - 21 Februari 2009

De Maya tour

23 Februari 2008 - 15 Maart 2008

Taj Mahal en gebedsvlaggen

03 Juli 2007 - 10 Juli 2007

Club Samira

02 Juni 2006 - 14 Juni 2006

Jah man!

08 Oktober 2005 - 13 November 2005

Het land van de glimlach

Landen bezocht: