Chillen in Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Chillen in Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Chillen in Chili

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

24 Mei 2010 | Chili, San Pedro de Atacama

Hey guys! Even een snel bericht vanuit Chili na een korte radiostilte. Chili? Ja, Chili... handig als je geen plan hebt, je kunt overal terecht komen.

We hebben net een ongelofelijk toffe tour door Bolivia gemaakt, langs een enorme zoutvlakte, vulkanen, vicunas gezien (kleine lama´s) en andere vreemde dieren, laguna´s, echt heeeeeel gaaf! Salar bij Uyuni is een apart ecosysteem dat nergens anders ter wereld te vinden is. Onwijs hoog, tussen de 4000 en 5000 m zaten we voor 3 dagen. Door de wind was het onwijs koud, (snachts -10!!) ik had alle kleren tegelijk aan en nog koud. De plekken waar we sliepen waren erg basic, dus zonder verwarming, erg koud. Maar het was zo gaaf!!

De eerste dag zijn we op de zoutvlakte geweest, toffe foto´s gemaakt en daarna op een eiland met cactussen gelopen. De dag afgesloten met een zonsondergang, wouw! We sliepen in een hotel dat helemaal gemaakt was van zout, serieus, zelfs de bedden.

De tweede dag hebben we vooral veel in de auto gezeten, het was zo koud!!! Maar wel vanalles gezien, meren met water in alle kleuren (wel een beetje droog, door het seizoen nu), bergen in alle kleuren, kijk maar naar de foto´s. We hadden gelukkig een hele toffe groep met Engelsen.

De derde dag moesten we al om 5 uur op om naar een geiser te gaan. Heel gaaf, hij spoot stoom en op andere plekken borrelde de grond. Daarna gingen we naar hot springs, maar het was zo koud, dat ik niet uit wilde kleden en er dus niet in ben gegaan. Ik heb lekker ontbeten in de zon en zo een beetje opgewarmd. Daarna gingen we naar een laatste meer met een vulkaan en toen naar de grens met Chili.

O mij god, wat een grensovergang. Sloeg nergens op, we moesten in de middle of nowhere overstappen, maar de bus was er niet. Toen bij de Chilikant was het zo druk dat we 1,5 uur in de bus moesten wachten. Maar ja, nu zijn we er! San Pedro is een klein gezellig plaatsje. We hebben met de Engelse afgesproken om te eten en drinken, dus vermaken ons prima :)

PS: die zwarte foto, das de bus op het water... goed kijken :)

• 25 Mei 2010 - 23:54

Mark (vianen) :

hey lizette

Volg je verhalen hier nog steeds en wat een toffe en mooie foto's op de site

Ik ga nu lekker slapen in een warm bedje Haha

Veel plezier en have fun

groetjes mark

• 26 Mei 2010 - 05:41

Marc:

Prachtige foto's zus, geniet er nog even van!

• 26 Mei 2010 - 05:56

Pieter:

Hey Lizzie,

Ziet er allemaal wel erg vet uit. Die zoutvlakte ook erg cool.. Heel veel plezier nog daar en de groeten uit hollandia!!

Kus

• 26 Mei 2010 - 07:16

Wim:

hey liz,

leuk verslag weer!
    hier was het afgelopen dagen 20/ 25 graden... heerlijk!

de foto's op de zoutvlaktes zijn super cool!

veel plezier nog!

x

• 26 Mei 2010 - 07:17

Karin:

Wat een leuke foto's!
    Volgend jaar ga ik ook ... Groetjes aan Liv.
    xx Karin.

• 26 Mei 2010 - 08:17

Martijn & Jennifer:

Hi meis,

Wat een geweldige foto's allemaal, echt super mooi!! Die muts met die flapjes kwam zeker goed van pas!! Veel plezier in Chili.

Liefs Jen en Martijn

• 26 Mei 2010 - 11:48

Yvonne:

Hoi Lizette,

Wat een mooie foto's, gaaf zeg.
    Geniet nog maar lekker.

Mam xxx

• 26 Mei 2010 - 12:54

Carlijn:

he lizette
    Super die foto's!!in een korte tijd heb je echt al veel gezien zeg! Geniet er nog van, hier regent het weer vandaag...
    xx

• 28 Mei 2010 - 14:33

Tante Lia:

Hey Lizette
    Wat zie jij weer veel mooie dingen deze weken en leuk dat wij hier via jouw super mooie
    foto s van mee kunnen genieten.
    Veel plezier nog.
    gr. T. Lia xxx

• 29 Mei 2010 - 13:36

Manon:

Wat een mooie foto's! Niet normaal. Moet echt geweldig zijn om daar rond te lopen! Geniet er nog maar van!

Xx