Dag sneeuw en hello zon! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Dag sneeuw en hello zon! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Dag sneeuw en hello zon!

Door: Lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

10 Februari 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

Gisteren het nog licht besneeuwde Nederland achter me gelaten en na een 12 uur durende vlucht (zo'n beetje alle films gekeken die enigszins leuk waren) in Rio aangekomen. Vooraf was ik onwijs gespannen, want tja, je hoort zoveel horrorverhalen... Maar alles is vlekkeloos gegaan. Op het vliegveld had ik al snel mijn bagage. Vervolgens stond de taxi van het hostel klaar met een bordje met mijn naam erop (hoe simpel kunnen dingen gaan) en binnen 5 minuten reden we door Rio by night. De favella's aan de ene kant, vervolgens langs het financiele en culturele centro, en natuurlijk zag ik Mijn Doel de hele tijd overal bovenuit steken. Na een klein half uurtje kwam ik bij het hostel aan. Super relaxte plek. Heb een kamer met 7 andere meiden, eigen stopcontacten en kluis waar alles in kan. En ik lig beneden en heb een soort gordijn dat je nog een idee van privacy hebt. Lena, een Duits meisje ontmoette ik beneden bij de bar. (Leuke hang-out) Later kwam Hanna nog aan, uit Noorwegen. En verder groepen uit Israel en Canada. Allemaal erg gezellig.
Ik ben zo lang mogelijk wakker gebleven, tot 1 uur lokale tijd of zo en toen als een blok in slaap gevallen. Vannacht wel om half 5 alweer wakker (NL tijd half 9) maar gelukkig nog wel gedoezeld tot nu (half 9 Braziliaanse tijd). Zo maar eens fris en fruitig douchen en ontbijten beneden. Het zonnetje komt al door, beloofd een mooie dag te worden. Foto's zullen snel volgen!

• 10 Februari 2012 - 10:56

Tamara:

Hi Lizette,

Fijn dat alles goed is gegaan!
    Klinkt top allemaal.
    Ben benieuwd naar de foto's.

Have fun!

• 10 Februari 2012 - 11:26

Marina:

Aah zo zie je maar, no worries!! Geniet ervan!

• 10 Februari 2012 - 11:32

Jennifer:

Goed om te lezen dat alles goed is gegaan! Geniet ervan.

xx

• 10 Februari 2012 - 11:41

Judith Versteegh:

Dus je hebt je doel al bereikt, kan je gelijk weer terug naar huis ;-)) nee hoor blijf nog maar even kan ik je verhalen weer volgen.

xx

• 10 Februari 2012 - 13:27

Tante Ingrid:

Spannend hoor!!!! Morgen dus de grote dag. Foto van jou met daarboven je gorte doel.
    Geniet ervan en veel plezier.

• 11 Februari 2012 - 00:26

Rashida & Nora:

Lekker goed aangekomen! Top!

Hier in Nederland is t al 11 feb dus...
    Van harte gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!!!
    Fijne dag en geniet van je trip en van jouw bezoek aan t laatste wereldwonder.

Rashida en Nora

• 11 Februari 2012 - 07:42

Tante Ingrid:

Van harte gefeliciteerd en nog vele gezonden en gelukkige jaren toegewenst. En..... natuurlijk een hele fijne dag !!!!!!

• 11 Februari 2012 - 11:15

Yvonne:

Goed om te horen allemaal, geweldig toch al zo'n goed begin van je trip.

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en laat je wens uitkomen.
    Fijne vakantie meid.

Groetjes knuffel mam xxx

• 11 Februari 2012 - 12:22

Joyce:

Jarig mopje!

Van harte gefeliciteerd met je 30ste verjaardag! Dit wordt de mooiste verjaardag die je je maar kan wensen denk ik zo! :-D Vandaag is de grote dag, je kunt nr. 7 aan je lijstje toe gaan voegen!!! Whaaaaaa!!!!
    Ben blij om te lezen dat de reis goed is verlopen, je hebt je druk gemaakt om niets zie je wel. Leuk dat je allemaal gezellige mensen hebt leren kennen, had ook niet anders verwacht!
    Geniet ze daar (ben zo jaloers...) en ben benieuwd naar het volgende verslag.

Dikke zoen