Machu Picchu - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: lizette

Blijf op de hoogte en volg Lizette

18 Mei 2010 | Peru, Aguas Calientes

Gisteren heb ik na een heerlijk dagje zon in Cusco de bus naar Aguas Calientes gepakt en vervolgens de trein. De busrit was zo hels, dat ik daar al misselijk van werd. Vervolgens ben ik tot vanmorgen 3 uur niet meer gestopt met spugen. Geloof dat de hoogte me toch weer aangrijpt.

In Aguas Calientes vond ik Liv afgepeigerd in bed na 5 dagen hiken en ben ik snel in bed gekropen. Om 4 uur moesten we er al uit om naar Machu Picchu te gaan. No way dat ik zou lopen (incatrappen naar boven), zeker nu ik weer misselijk was. Dus lekker met de bus naar boven getuft. Het was al licht toen ik aan kwam, had wel de eerste bus, dus nog bijna geen mensen daar. En onderweg leuke mensen leren kennen waar ik een beetje mee door Machu Picchu ben gaan wandelen. Het uitzicht was onwijs gaaf! Op de een of andere manier vond ik het ´normaal´ om te zien, omdat ik het van zoveel foto´s ken, maar toch ook zeker wel heel bijzonder.

Na twee uurtjes vond ik Liv (die wel ijverig naar boven was geklommen) en zijn we verder gaan wandelen over het terrein. En wat met anderen van de hike van Liv in de zon gelegen en van het uitzicht genoten. Gelukkig voelde ik me ook steeds beter.

Na een paar uur hadden we het eigenlijk wel gezien en zijn we terug naar het dorp Aguas gegaan. Daar heb je hot springs (warm water bronnen) waar we uren in hebben gelegen, zelfs toen het begon te regenen, want het was toch super warm.

Daarna zijn we in het dorp wat gaan drinken en pizza gaan eten... en toen bij een ander restaurant nog meer... en toen bij een ander restaurant nog meer... Er is hier niets te doen!! We wachten nu op de trein en (hopelijk minder helse) rit met de bus terug naar Cusco.

Ondertussen mooi de gelegenheid om de foto´s op deze site te zetten.

Ow ja, heb een lama geknuffeld :)

• 19 Mei 2010 - 05:28

Wim:

hey liz!

mooie foto's weer.. en die lama's :D

veel plezier nog en we wachten weer met spanning af tot je volgende verslag;)

groetjes W

• 19 Mei 2010 - 06:59

Jennifer & Martijn:

Hi meis,

Wat een prachtige foto's allemaal en lezen met bewondering je verhalen!! Hopen ondertussen wel dat je je al wat beter voelt.

Veel plezier!!

Liefs Jen en Martijn

• 19 Mei 2010 - 08:05

Cathelijne:

Nou, eindelijk bij de Machu Picchu geweest! Echt gaaf voor je, zeg! Mooie foto´s ook weer!
    xx

• 19 Mei 2010 - 11:44

Mam:

het is uiteraard prachtig on te zien daar.
    Hopelijk voel je nu beter Goed eten heel belangrijk.
    groetjes xxx

• 19 Mei 2010 - 17:01

Judith Versteegh:

Ziet er weer geweldig uit!!

Ik ben ondertussen tante geworden van 2 jongens, Bjorn en Steyn!! Ze zijn heel klein en lief.

xx

• 19 Mei 2010 - 17:19

Manon:

Jeetje wat mooi zeg!! En die lama's! So cool!! Die zien er niet zo eng uit als die hier in het park.. Daar durf ik echt niet dichtbij te komen, bang dat ze met onder tuffen. Haha :-D

X