Van Palenque naar San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Van Palenque naar San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Van Palenque naar San Cristobal

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

03 Februari 2009 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Gisteren ben ik naar twee watervallen geweest, erg leuk. Het was nog vroeg op de dag, dus heb niet gezwommen. Wel pootje gebaad. Was erg grappig, de mexicanen daar wilden met ons op de foto! Eerst kwam er een man voorzichtig vragen, daarna volgen er meer.
Hierna zouden we met een fatsoenlijke bus naar San Cristobal gaan. Er worden wel eens overvallen gepleegd, dus voor alle zekerheid een goede bus geboekt... dachten we. Onze kaartjes bleken niet de juiste te zijn. Als ´oplossing´ mochten we met een minibus mee. Dat leek erg prima, totdat het meisje naast ons uitstapte en een naar Alcohol geurende man ervoor in de plaats kwam. Gelukkig duurde dit maar een uur, want toen moesten we in een bergdorp in the middle of nowhere overstappen op een ander minibusje. In de bergen rijden bijna alleen maar deze busjes i.v.m. de smalle kronkelwegen en vele drempeltjes in de bergdorpen. In dat tweede busje zaten we met zn vieren achterin: een meisje twee keer mijn postuur (die had dus ook de helft van mijn stoel nodig) ik, Judith, en een Mexicaanse man die telkens op de schouder van Juud in slaap viel. We zaten twee uur lang zo krap, dat ik nog niet eens naar achteren tegen de rugleuning kon leunen. Ik was ook nogal moe, vanwege de vele Corona´s de avond ervoor, dus liet mijn hoofd uit wanhoop maar tegen de stoel voor me leunen. Niet erg plessant! Maar goed, we zijn aangekomen, hebben een leuk hostel gevonden, een vier persoonskamer, die we tot nu toe voor onszelf hebben. En dit plaatsje hier is echt geweldig. Het ligt op 2150 m hoogte, daardoor wel wat frisser. (en het regende vanmorgen helaas) Maar de sfeer is hier echt zwaar relaxt, veel backpackers, lieve lokale bevolking.
Vandaag zijn we wat door de stad gaan wandelen. Ik heb zo´n 5 kerken gezien in alle kleuren. Ik ben zelfs binnen geweest voor een gebedje om zon. Het heeft even gewerkt, want in de namiddag hebben we op een plein eventjes in de zon gezeten. En er was een super mooie lokale markt met fruit, groente, kruiden, enz. Heb helaas geen foto´s, want daar houden de mensen daar niet zo van. Ik heb stiekum wel wat foto´s van vrouwen uit de omliggende dorpjes kunnen maken, hebben jullie toch een beetje een beeld.
En nu lekker naar de tortilleria of zo.... !

• 04 Februari 2009 - 06:13

Pieter:

Goed om te horen dat alles voorspoedig verloopt.. Afgezien van de te krapppe busjes natuurlijk.Heel veel plezier nog...

Kus

• 04 Februari 2009 - 07:24

Linda:

Ziet er mooi uit daar! Je hebt al een flink kleurtje! (is het nou rood of bruin?! :-p ) En is dat nou lekker, drinken uit zo'n kokosnoot?! Have fun! xx

• 04 Februari 2009 - 07:39

Lia:

Hey Lizette
    Aan de foto s te zien geniet je met volle teugen, ze zijn weer mooi.
    Leuk om dit zo te zien en te lezen.
    lieve groetjes en dikke kus

• 04 Februari 2009 - 08:35

Cathelijne:

Hee Liz, fijn om te horen en te zien dat het goed met je gaat, op wat kleine tegenslagen na dan! Fijne reis verder! x

• 04 Februari 2009 - 09:29

MarcMuts:

Verstandig om inderdaad geen foto's te maken van mensen die dat niet appreciëren, zeker in een vreemd land. Maar de foto's die je hebt zijn erg mooi.

• 04 Februari 2009 - 09:53

Yvonne:

Hi,Wat leuk allemaal je verhaaltjes en mooie foto's, geniet maar lekker verder.
    mam xxx

• 04 Februari 2009 - 14:43

Bianca:

Hey meiden,

Jullie vermaken je wel zo te horen. Ik zou willen dat ik mee kon doen met de Corona's, maar dat doen we dan wel 'n keertje over tijdens onze reuni.
    De foto's zijn prachtig, wat een kleurijke wereld! Gaan jullie ook nog een paar daagjes zon, zee en strand meepikken?
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!

Dikke kus
    Jullie ex-reisgenootje