La isla Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu La isla Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

La isla Flores

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

09 Februari 2009 | Guatemala, Flores

We hebben in Antigua een stel Amerikaanse studenten in ons hostel ontmoet met wie we nog wat rond hebben gelopen, een lokale markt bezocht (druiven gekocht, niet slim voor de buik...) en in een parkje in de zon gezeten (uitgerekend op de dag dat we gaan is het zonnig). In het parkje werden we gefilmd voor een commercial van Red Bull voor een papieren vliegtuig-wedstrijd. Of die in NL te zien is, begreep ik niet helemaal, maar het was wel grappig. In de namiddag zijn we in 35 minuten naar Santa Elena gevlogen. Daar hebben we een taxi naar het eilandje Flores genomen, vlakbij. Ik geloofde het eerst niet, maar dit eiland is zo klein dat je er echt in 10 minuten doorheen kunt lopen! Maar toch ben ik al een paar keer verdwaald, want de wegen lopen in een soort slakkenhuis. Eigenlijk is er dus maar 1 lange weg.

Gisteren ben ik naar Tikal gegaan, een plek met Maya ruines. Dit is echt een hele gave plek! Alle tempels liggen best ver uit elkaar in een tropisch bos vol met apen, papagaaien, tropische vogels, beren en zelfs jaguars. (Die laatste hebben we gelukkig niet gezien)En het woud zelf is ook zo mooi, het ruikt er heerlijk en de bomen zo mega groot, oud en dik, met her en der lianen. De meeste tempels zijn nog overwoekerd met planten en mos en daar kun je dan ook niet op klimmen. Nou ja, het is niet verantwoord, bijna alles mag en kan hier, men kent geen gevaar. En bij sommige hoge tempels zijn houten ladders gemaakt die makkelijker lopen. Bovenop kon ik over het hele woud en de andere tempels uitkijken. Ondanks het bewolkte, grauwe weer was het echt een super mooi uitzicht. Het is zo hoog dat je het gevoel hebt dat je een beetje beweegt. Er zijn ook ruines van een Acropolis, met begraafplaatsen van de voormalige heersers. Dat is best uniek, er zijn echt nog gangen waar je doorheen kunt wandelen als in een labyrint.

Op de terugweg was een ongeluk gebeurd met een motorrijder. De man lag dood op straat, de politie had alles afgezet en was de plek en de man aan het onderzoeken. De bus stopte, de chauffeur wisselde... wat bleek: de overleden man was de zwager van de chauffeur! Iemand anders reed ons verder. Het was echt heel raar om te zien, die man lag daar zo dat iedereen het kon zien. Het beeld bleef me nog wel ff bij.

Terug in het plaatsje Flores ontmoetten we bij een restaurant een stel Amrikanen (60*) die we al eerder hadden gesproken. We hebben samen gegeten, was erg gezellig. Ik vind het altijd wel leuk om (reis) verhalen van andere mensen te horen. Vanwege de erg slechte nachtrust ervoor (veel lawaai buiten en ´s ochtends erg ´gezellig´ vogelgekwetter) doken we weer op tijd ons harde bedje in.
Vandaag was onze eerste echte chill-dag. En wat doe je dan... shoppen!!! We zijn eerst naar Santa Elena gelopen, zo´n 15 minuten verderop, om er daar vervolgens achter te komen dat er niet veel te beleven is. Ze zijn er volgens mij ook niet zo gewend aan buitenlanders, afgaande op het gestaar. Toen zijn we teruggegaan naar Flores en daar alle souvernierwinkeltjes afgegaan voor de beste prijzen. Geloof dat mn rugzak wel wat zwaarder is geworden. :) We hebben een bus kunnen regelen naar een plaats in Belize. Daar moeten we nog wel overstappen naar onze bestemming, maar dat zien we dan wel weer. En net toen we eindelijk de tijd hadden om lekker langs het water te gaan zitten, begon het weer zachtjes te regenen. Dat is wel erg jammer! Het is wel warm, maar ja, om je nou nat te laten regenen... das ook weer zo... Vandaar dat ik nu ff een internetcafe in ben gedoken. En mijn kleding is gewassen, dus mensen willen weer naast me in de bus zitten.

Nog twee daagjes en dan ben ik jarig! :D Als het goed is, ben ik dan in Hopkins, een klein plaatsje aan de zuidkust van Belize. Dus... je bent welkom!
Adios!

  • 09 Februari 2009 - 21:18

    Maartje:

    'Live report van onze verslaggeefster in Guatemala!' Volgens mij dat ze je zo zouden aankondigen. Klinkl nml weer goed hé! continue je dirais! amuse toi bien!
    Liefs, Moi

  • 10 Februari 2009 - 06:54

    Rashida:

    Heey liz,
    leuke foto's!
    en geniet van al moois!!
    x x x liefs Rashida

  • 10 Februari 2009 - 08:19

    Karin:

    Goedemorgen Lizette!
    Ik kijk nu al weer uit naar je reisverslag van vandaag en natuurlijk de foto's. Een hele fijne dag toegewenst en veel plezier. Liefs, Karin.

  • 10 Februari 2009 - 08:56

    Linda:

    Nog één nachtje slapen!!!! :-D

  • 10 Februari 2009 - 14:15

    Tante C:

    Ha Liz, hier weer even een berichtje van mij.
    Ik ga je nu toch alvast
    van harte feliciteren, want op je verjaardag ben ik niet thuis. Nog vele jaren en maak er een gezellige dag van, waar je ook bent. De zijn weer leuk!!

    Groetjes en dikke kus

  • 10 Februari 2009 - 14:16

    Tante C:

    De foto's zijn weer leuk.
    Ik vergat het woordje foto's. Sorry!!

  • 10 Februari 2009 - 16:07

    Ingrid:

    Hi Lizette, wel ietsje te vroeg,omdat ik morgen heel weinig tijd heb om te mailen. Alvast van harte proficiat! Een hele gezellige dag enne.... ik zal er eentje nemen op jouw gezondheid. Ik geniet weer van je verhalen en fotoreportages. Geweldig! Liefs tante Ingrid

  • 10 Februari 2009 - 20:44

    Cathelijne:

    Ooh, klinkt zo gaaf allemaal!! En mooie foto´s! Een echte wereldreizigster! Alleen dat van die zwager van die buschauffeur lijkt me wel raar inderdaad...brr. Leuk dat je zo veel berichten achterlaat! Tot gauw!! xx

  • 11 Februari 2009 - 06:36

    Je Collega's:

    Hey Lizette,
    Zo te lezen vermaak jij je prima!

    Vanuit Nieuwegein willen wij je van harte feliciteren met je verjaardag! Veel plezier in Hopkins!

    Groetjes van Jolanda, Chamilla, Miranda, Everdien en Marina

  • 11 Februari 2009 - 06:51

    Rashida:

    Lang zal ze leven..
    Lang zal ze leven..
    Lang zal ze leven in de gloria,
    in de gloriaaa, in de gloriaaa..
    Hiep Hiep Hoeraaa
    Hiep Hiep Hoeraaa!!!

    GEFELICITEERD MET JE 27STE VERJAARDAG!!!

    en het feestje halen we wel in als je weer in NL bent!!!

    Fijne dag en geniet ervan!!

    Liefs X Rashida

  • 11 Februari 2009 - 10:42

    Wim:

    hey liz,

    goed te lezen dat het goed gaat en dat je zoveel mooie dingen hebt gezien!

    hier gaat alles ook goed, P&P maken het ook goed! gister onverwacht hulp gehad van je moeder die me voor was geweest omdat ik onverwacht moest overwerken!

    verder nog gefeliciteerd met je verjaardag. maar die vieren we nog wel als je terug bent! groetjes

    Wim en Marion

  • 11 Februari 2009 - 11:17

    Yvonne:

    Lizette van harte gefeliciteerd met je verjaardag je bent wel ver weg het zit er niet in om naar je toe te komen hele fijne dag verder en geniet.
    mamxxx

  • 11 Februari 2009 - 12:18

    Bart Mat.:

    Hoi nichtje,
    Hartelijk proficiat met je
    27e verjaardag. Ik hoop dat je daar een fijne dag hebt met veel gebak! Nog veel plezier. Groetjes Bart Matthijssen.

  • 11 Februari 2009 - 15:50

    Marjolijn:

    He Lizette, gefeliciteerd met je verjaardag van een heel ver weg, koud en nat Nederland. X je nicht.

  • 11 Februari 2009 - 17:43

    Joyce:

    Lieve Lizette,

    Van harte gefeliciteerd met je 27e verjaardag!! Maak er een leuke dag van, maar dat moet daar wel lukken denk ik zo..:-)
    Zo te lezen vermaken jullie je weer prima, alleen hopen dat jullie wat meer zon krijgen.
    Wel heftig zeg dat verhaal van die motorrijder! Kan me voorstellen dat dat beeld wel even blijft hangen...bah..
    Maar gelukkig maak je ook nog genoeg leuke dingen mee he!

    Geniet ze!

    X Joyce

  • 11 Februari 2009 - 18:42

    T.. Lia:

    Hoi Lizette

    Gefeliciteerd met je 27e verjaardag.
    Het vliegtuig naar Hopkins zat al vol, dus moet ik je wel op deze manier feliciteren
    Dikke kus van mij.

  • 11 Februari 2009 - 20:54

    Maartje:

    Bonsoir! vanuit het koude, natte kikkerlandje heel veel felicitaties aan het jarig jopje in centraal amerika! En wat daar centaal is? C'est toi aujourd'hui!(dat ben jij vandaag!) Bon anniversaire! een hele fijne dag!
    Liefs, Moi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Flores

Lizette

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 148637

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 30 April 2013

Eilandhoppen tussen de Oerang Oetans

09 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Lucky nr. 7 & tango

09 September 2011 - 01 Oktober 2011

Muur beklimmen en rijstvelden

23 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Shoppen tussen de gladiatoren

18 November 2010 - 27 November 2010

Kamelen en kastelen

08 Mei 2010 - 02 Juni 2010

Inca's en lama's

29 Januari 2009 - 21 Februari 2009

De Maya tour

23 Februari 2008 - 15 Maart 2008

Taj Mahal en gebedsvlaggen

03 Juli 2007 - 10 Juli 2007

Club Samira

02 Juni 2006 - 14 Juni 2006

Jah man!

08 Oktober 2005 - 13 November 2005

Het land van de glimlach

Landen bezocht: