B-day in paradise - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu B-day in paradise - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

B-day in paradise

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

13 Februari 2009 | Belize, Caye Caulker

Lieve mensen, bedankt voor alle leuke berichten! Als karma had ik uiteraard op de dag van mijn verjaardag geen bereik, dus ik kreeg alle smsjes en zo pas later. En internet was er ook niet, maar ik heb nu alles weer gelezen, thanx!!!!

Mijn verjaardag heb ik in Hopkins gevierd. Erg klein leuk plaatsje aan de kust. Er komt niet eens een bus, dus gedeeltelijk moesten we liften. Het was er relaxt, maar er was niet veel te doen, dus 1 dag was wel genoeg. De familie waar we sliepen gaf een BBQ voor mij voor mn verjaardag, super cool. Erg leuk om ook mee te maken zo met de Garfuna-familie (mensen die er oorspronkelijk wonen, creools). Gaat er toch zeker wel anders aan toe met alle torillas en zo dan bij ons thuis. Maar erg leuk. En de jongste twee dochters probeerden ons te leren dansen zoals zij kunnen, maar no way! Mijn heupen zitten echt vast aan de rest van mn lichaam! Zij kennen nu wel het liedje papagaaitje leef je nog. :) MOet wat cultuur daar achter laten he.

Een dag later konden we liftend het plaatsje Placentia bereiken, ook aan de kust. De weg ernaar toe is niet geasfalteerd.... niet fijn! Daar hebben we lekker op het strand gehangen, en wat locals ontmoet. Twee jongens hadden in een gang gezeten en vertelden over hun leven hier. Dat is echt zo anders, maar erg interessant om te horen.
We sliepen daar in een vies guesthouse, met mega grote spinnen. (zo groot dat ik niet alleen naar de wc durfde, want daar zat ie tegen de muur op voet hoogte) We konden daar echt niet nog een nacht onder de klamboe doorbengen met al die krekels en vieze enge dingen. Dus vanmorgen snel de watertaxi naar Independance genomen, daar 2 uur in de bus gestaan naar Belize city. Laatste uurtje kon ik gelukkig zitten. Wel leuk om mensen te leren kennen in de bus zo, want ik stond praktisch steeds voor hun neus. Maar ik had weer de pech dat ik bij een missionaris stond die het woord van god verspreid.... jah.... leg hem maar eens uit dat je de bijbel niet hebt gelezen. Hij is ervan overtuigd dat ik in de hel kom. Nou, dat kan hij best denken, nu ben ik in ieder geval in paradise aangekomen!

Ik ben op het eiland Caye Caulker. Eerst zag ik er een beetje tegenop, want er is niet echt een strand of zo om te relaxen. Maar er zijn super leuke restuarantjes langs de kust en er zijn wel plekken waar je kunt liggen en chillen. En we hebben al veel leuke mensen ontmoet. Vanavond gaan we een drankje met ze doen. En eerst lekker eten.Het is nog lobster-season, dus nog even van genieten.
Bye en happy valentine!!!!

• 14 Februari 2009 - 12:19

Manon:

Heej Liz!

Nog gefeliciteerd en happy valentine! X

Ik dacht dat je geen tel bij zou hebben vandaar geen sms gestuurd.. dus dan maar zo! ;-)

Geniet nog van je reis!
    Heb je trouwens nog wensen voor je verjaardag??

X Manon

• 14 Februari 2009 - 19:11

Rashida:

Hoi Liz,

Zo te horen en te zien gaat alles wel prima daaro! op een paar spinnen, harde bedden en busreizen op onverharde wegen na dan.. hahaha

Super bedankt voor "the Valentine gifts...."!

ik heb je ook nog een sms gestuurd, want lees net dat je dus je mobiel bij je hebt.

Geniet ervan!

Dikke X

• 15 Februari 2009 - 19:56

Jacqueline Koppens :

Nog gefeliciteerd met je verjaardag .We zijn pas terug van Nederland en Canaria .Jammer dat we je gemist hebben op het feestje van ome Bart .
    Ik heb nu pas gelezen over je trip en je heb heel wat gezien en mee gemaakt .Geniet er van
    Liefs van je tante en oom uit Amerika

• 16 Februari 2009 - 07:38

Harm Koopman:

We hebben je adres van Marc gekregen. Erg onder de indruk van je avontuurlijke reis. Mooie foto's

Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag

Harm en Ina, je weet wel ....

• 17 Februari 2009 - 13:52

Pieter:

Hey schatje,

Ik ben eindelijk weer helemaal bij gelezen.. Super gave foto's en hele leuke verhalen. Een beetje de nieuwe Florotje Dessing, haha.. Zie je gelukkig snel weer. En helaas moet ik je mededelen dat het weer hier ruk is, maar ja het is Nederland.

Dikke kus Pieter