Mundo Maya - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Mundo Maya - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Mundo Maya

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

01 Februari 2009 | Mexico, Palenque

Er ging net iets mis met mijn nieuwe bericht, excuus! Hierbij een nieuw bericht.
Gisteren zijn we naar Chichen Itza gegaan, echt prachtige tempels. Binnen 2 uurtjes hadden we alles wel gezien, daarna hebben we nog 3 uur lang op het grasveld touristen zitten bekijken en genoten van het zonnetje. Bij Chichen Itza zijn vroeger veel mensen onthoofd of op een andere manier geofferd. dat mocht voor ons de pret niet drukken, het was er heerlijk. Vooral om 8 uur ´s ochtends al, nog weinig touristen. Dat was ´s middags wel anders. Echt bussen vol liepen over het terrein.
´S Avonds hebben we de bus gepakt naar Palenque, waar ik nu nog ben. De rit ging via Merida (3,5 uur) waar we overstapten op een eerste klas bus voor een rit van 8 uur. Eerste klas is maar iets duurder, maar stopt tenminste niet in ieder ienimienie klein dorpje, dat ook nog eens vol ligt met idioot kleine drempels, waardoor je maar 20 km per uur kunt rijden.
Vanmorgen kwamen om 6.00 uur aan, en omdat we dus toch al vroeg wakker waren, zijn we gelijk doorgegaan naar de tempels hier. Die zijn nog mooier!!! Tussen palmbomen en tropisch regenwoud, echt heel gaaf! We hebben hier een slaapplek in het plaatsje El Panchal... dit is echt de meest gammele plek die ik ooit gezien heb. Maar hij kost ook bijna niks.. en... we hebben apen in ons bos! We hoorden allemaal dingen op ons ijzeren dakje vallen en gingen een kijkje nemen, zaten alle bomen vol met zwarte brutale apen die takken naar beneden gooien! Dit compenseert de slaapgelegenheid en de openlucht wc en douche wel een beetje :) WC papier mag je nergens doorspoelen, nou bij onze huidige hut moet je dat echt niet doen, want de pijp van het riool komt uit bij de deur van de wc, dus vervolgens banjer je bijna door je eigen bagger... jak!
Zojuist hebben we lekker in het stadje rond gesjouwd. Erg relaxte sfeer, leuke markt en aardige mensen. Ze vinden ons blondies wel erg interessant, maar op een positieve manier. In het restaurant waar we lunchten deden ze zelfs de fontein voor ons aan. Aardig, he.
Vanavond slapen we tussen de apen, we wilden eerst langer blijven, maar we hebben besloten toch morgen verder te gaan, via watervallen naar San Cristobal, een plaatsje in de bergen. Daar ontmoeten we waarschijnlijk een Italiaans stel, dat we vannacht in de bus en later bij de tempels tegen kwamen.
Nou, ik ga mn best doen foto´s te uploaden via dit internet voor 500 voor Christus.... maar dan kunnen jullie allemaal zien hoe bruin (of rood?) ik al ben :)
Adios!

• 01 Februari 2009 - 19:56

Yvonne:

Hi leuke belevenissen, mooie foto's, Geniet maar lekker.
    mam xxx

• 05 Februari 2009 - 07:41

Karin:

Hoi, hier ben ik dan eindelijk. Ik had al eerder een berichtje gestuurd, maar ja, via de chatbox (hoe is het mogelijk). Ik volg je weer op de voet. Wat een avontuurlijke reis en wat een mooie foto's.
    Heel veel plezier samen!
    xx Karin.
    p.s. waar is je mascotte?