You better Belize it! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu You better Belize it! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

You better Belize it!

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

18 Februari 2009 | Mexico, Playa del Carmen

Buenos noches chichos! Vanaf Belize ben ik inmiddels alweer in Mexico terug aangekomen. Voor we van het eiland weg gingen hebben we nog een mega vette snorkeltour gedaan in de Barrier reef. Ik heb kleine haaien, schildpadden, onwijs grote pijlstaartroggen en ontelbaar veel gekleurde vissen gezien. Het was echt zo gaaf! Judith heeft een camera die onderwater kon, dus ik zal zo eens lief vragen of ik haar fotootjes met jullie mag delen.

De reis naar Mexico ging geheel NIET zoals gepland! Volgens een buro op het eiland ging de enige goede bus (dat wil zeggen niet stampvol) om 10.30 naar Mexico. Maar de watertaxi vanaf het eiland sloot niet goed aan, want die ging om 8.30 uur en deed er een half uur over. Maar goed, dat wisten we, dus we namen genoeg eten mee om de tijd tot de bus te overbruggen. Toch nog ff wat zon meepikken. Mar de zon was wel erg heet zonder water om te plonsen in de buurt, dus na 1 uur wachten verhuisden we al naar de schaduw. En de bus kwam maar niet, en de locals maar zeggen dat ie wel komt. (volgens mij komt niets op tijd in Belize... go slow... ja dat ken ik dus niet!) Na info van een ander tourburo, wat telefoontjes en discussies kwam om 12.20 uur een gammele bus waar wij in moesten. Het wachten waren we zat, dus we sprongen erin, maar het was zeker niet de bus waar we voor betaald hadden, maar goed, we konden zitten. De grensovergang ging gelukkig wel makkelijk. Helaas hebben we er 20 minuten te lang over gedaan. Want in Chetumal moesten we overstappen op een bus naar Tulum (waar we heen wilden) en die was net weg. Dus moesten we 1,5 uur wachten op de volgende bus. De tijd ging gelukkig wel redelijk snel voorbij. En de tweede bus was wel een goede, comfortabele bus. Zo confortabel dat de airco het deed, waardoor ik het steenkoud had. Ik had natuurlijk al mijn warme kleding ver weg gestopt. Ik voelde me al niet helemaal happy de peppie, maar toen was het echt gedaan: verkouden en koortsig. Eindelijk, om 20.30 uur (5 uur later dan gepland) kwamen we in Tulum aan, een klein, niet te touristisch plaatsje in Mexico. We hebben via een Oostenrijks stel een hostel gevonden en zijn direct ons bedje ingedoken in onze hut van hout en klei...

De volgende dag ging het gelukkig al wat beter. Met de warmte overdag is het moeilijk te zeggen of je koorts hebt, want zweten doe je toch wel. Om 9.30 uur lag ik op het strand en ik was niet van plan er nog weg te gaan. Rond een uur of 3 hadden we het toch al wel gezien en hebben we met het Oostenrijkse stel een taxi genomen naar de andere kant van het strand, 10 km verder, om vervolgens een strandwandeling te maken. We hebben behoorlijk wat foto´s gemaakt, wat erg lachen was.

´s Avonds gingen Judith en ik winkelen. Ik had inmiddels een verlanglijstje opgesteld en probeerde me braaf daaraan te houden.... das niet gelukt. Alles is zo leuk! Maar ja, kan niet alles meenemen... De verkoudheid speelde uiteindelijk weer meer op en Judith had last van verbande benen, dus gingen we braaf weer op tijd ons bedje in.

Vandaag moesten we ook weer op tijd op. Via een Tjechisch stel dat we eerder in de bus hadden ontmoet waren we op een hotel gewezen dat iets duurder was dan onze primitieve hut. Gisterenavond hadden we er gekeken, super, en er was plek. Ja, vanmorgen was er opeens nog geen plek. We hebben er onze spullen gedropt en zijn eerst met het Oostenrijkse stel naar de ruines van Tulum gegaan. Na alle andere tempelruines al gezien te hebben, waren deze niet spectaculair, maar was het toch wel leuk, omdat het aan zee was, omringd met palmbomen en vele leguanen. Judith voelde zich nog niet helemaal top, dus in een uurtje waren we erdoor heen gewandeld. De hele reis horen we al van mensen die naar Playa del Carmen gaan, en wij boycotten het vanwege het hoge touristische gehalte... jah.. en vanmorgen hebben we ons bedacht. We wilden een taxi van de ruines terug naar het hotel om te kijken of er een kamer vrij was en besloten spontaan om met die taxi door te rijden naar Playa del Carmen!

Het is wel ff wennen, zoveel touristen overal. Maar wel erg gezellig. De hotelkamer is een van de duurste van de hele trip, maar ook wel erg oke om nog lekker 2 dagen door te komen. En een eigen badkamer, heerlijk! Judith was nog niet helemaal lekker, dus die ging vanmiddag in bed liggen. Ik streek op het strand 100 m verderop neer. ´s Middags hebben we samen aan het strand gelunched, vervolgens ben ik mijn achterkant gaan bakken en is Judith weer gaan slapen. Nu gaat het gelukkig wat beter met haar. We hebben vanavond bijna de hele boulevard met winkels en restaurants gehad. Die is echt kilometers lang! En we hebben heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. (En natuurlijk weer gesjopt, hoe krijg ik het allemaal mee)
Morgen nog een dagje genieten en dan begint de terugreis alweer. Daar heb ik nu nog helemaal geen zin in, zeker als het weer daar zo slecht is, dan gaat mijn bruin er weer af :( Ow ja, en werken... wat is dat ook alweer? Het lijkt alsof ik maanden weg ben geweest, tegelijkertijd is de tijd voorbij gevlogen. Ik heb vanmiddag alle foto´s terug zitten kijken en het is echt wel een te gekke reis geweest!

Nou amigo´s, see you soon!

  • 19 Februari 2009 - 06:52

    Rashida:

    Hey Liz,

    Super mooie strand- en snorkelfoto's...

    Ik ben jaloers.. (hier vanuit mijn bureau op het werk... )

    Helaas moet je weer naar huis, maar ben wel blij als je er weer bent hoor!

    Nou ik zie je van t weekend wel..!

    X X X

  • 19 Februari 2009 - 11:20

    Bianca:

    Hey,
    Super mooie foto's!
    Ik wens jullie alvast een hele goede terugreis!
    X Bianca

  • 19 Februari 2009 - 15:29

    MarcMuts:

    Gave foto's. Veilige terugreis alvast gewenst!

  • 19 Februari 2009 - 17:33

    Tante I.:

    Zoals altijd weer geweldig mooie foto's !
    Een voorspoedige en veilige terugreis gewenst.
    Tante Ingrid

  • 20 Februari 2009 - 02:24

    Jacqueline Koppens:

    Erg leuk allemaal ,ik weet waar het is ,want wij hebben die trip ook gedaan.
    goede terug reis
    je tante

  • 20 Februari 2009 - 10:24

    Joyce:

    Hey Lizette!

    Wat een gave foto's en wat ben jij bruin zeg! Niet normaal!
    Helaas (voor jou) zit het er al weer op, maar fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt gehad.
    Morgen zie je je vriendje iig lekker weer! :-)
    Ga je nog wel carnavallen eigenlijk? Ik hoor het wel!
    Hele goede reis terug en ik spreek je snel in real life!

    Kus Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Playa del Carmen

Lizette

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 148668

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 30 April 2013

Eilandhoppen tussen de Oerang Oetans

09 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Lucky nr. 7 & tango

09 September 2011 - 01 Oktober 2011

Muur beklimmen en rijstvelden

23 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Shoppen tussen de gladiatoren

18 November 2010 - 27 November 2010

Kamelen en kastelen

08 Mei 2010 - 02 Juni 2010

Inca's en lama's

29 Januari 2009 - 21 Februari 2009

De Maya tour

23 Februari 2008 - 15 Maart 2008

Taj Mahal en gebedsvlaggen

03 Juli 2007 - 10 Juli 2007

Club Samira

02 Juni 2006 - 14 Juni 2006

Jah man!

08 Oktober 2005 - 13 November 2005

Het land van de glimlach

Landen bezocht: