Koloniale sfeer proeven - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Koloniale sfeer proeven - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Koloniale sfeer proeven

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

30 Januari 2009 | Mexico, Valladolid

Na een prima busreis op 1 lange rechte weg 3 uur lang zijn we in Valladolid aangekomen. Een erg leuk, klein koloniaal stadje. We wisten dat er Cenotes (warmwaterbronnen) in de buurt waren, dus besloten we een fiets te pakken en er ff heen te fietsen.... Ja ja! 7 km, heuvel op, heuvel af, 30 graden en volle zon... Toen we aankwamen, waren we aangenaam verrast dat het best wel koel water bleek te zijn. Alleen hadden we geen bikini bij, dus we stonden erbij en keker en zwetend en wel naar...
Verder na een net zon zware terugrit hebben we wat in het stadje gelopen, fotos gemaakt en nog wat Nederlanders tegengekomen. Zon horde afkomstig uit volle bussen. Op dat moment was ik erg blij dat wij lekker ons eigen ding kunnen doen in plaats van in een kudde lopen (no offence voor degene die dat wel leuk vinden!)
Nu is het etenstijd. We gaan ervan uit dat de jetlag morgen nog niet over is, dus we zullen wel erg vroeg naar Chichen Itza gaan, de Maya tempels.
Ow, de mensen zijn hier over het algemeen erg aardig. Mannen zijn vooral van de fluitconcerten, maar ach, we mogen overal voor om over te steken. Maar ook de vrouwen zijn tot nu toe aardig en gastvrij.

tot snel!

• 31 Januari 2009 - 08:51

Tante C:

Hallo lieve Lizette, fijn dat je goed bent aangekomen. Wat zijn je foto's weer leuk. Ik geniet ervan. Geniet jij er ook maar van.
    Pas goed op jezelf en... ik blijf je op de voet volgen.

Liefs en dikke kus van mij XX

• 31 Januari 2009 - 16:03

Linda: