Vrolijk Pasen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Vrolijk Pasen - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Vrolijk Pasen

Door: Liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

31 Maart 2013 | Indonesië, Medan

Van Amsterdam een relaxte vlucht naar Dubai gehad. Mezelf vooral vermaakt met leuke films. En jee wat heeft Dubai een mooi vliegveld. Het was er twee uur s nachts en nog druk met mensen uit alle hoeken van de wereld. Na wat uurtjes vlogen we door naar Jakarta. Gelukkig wat uurtjes slaap kunnen pakken.
Jakarta airport: continu getoeter van taksi's (zo heten ze hier) en een drukte van mensen. Ontzettend grote plensbui van een paar minuten gaf een welkome verfrissing. We moesten er 6 uur wachten. In verhouding hebben we de meeste tijd gespendeerd aan het zoeken van de juiste shuttle bus om naar een andere terminal te komen. Uiteindelijk hadden we nog een bus die eerst langs andere terminals reed in een ontzettende drukke spits. Eenmaal bij de juiste terminal aangekomen koos ik voor een veilige nasi goreng als avondmaal. Tja, zo door de tijd heen vliegen maakt dat een dag van ontbijt tot avond wel erg snel voorbij gaat.
Bijna onze schoenen uitgetrokken om er naar de wc te mogen... We dachten al 'wat bijzonder'... Het was de bidplaats voor vrouwen! Ok....
In het vliegtuig naar medan, Sumatra, lagen Joyce en ik al bijna te tukken voor we opstegen tot zo ons wakker maakten. Of we een upgrade wilden naar een plek met meer beenruimte. Maar natuurlijk! Wat ontzettend aardig van ze!!
Op het vliegveld van medan zijn we goed geteld 10 minuten binnen geweest. Hop, de rugzakken kwamen al meteen en buiten riep Dony me. Tja, het enige blonde Hollandse ding dat er rond liep, was ik, kon niet missen denk ik.
Na een rit door de straten van medan en een korte stop langs een supermarkt voor water rijden we nu op een donkere weg en nog een dik uur te gaan. De vermoeidheid heeft inmiddels plaats gemaakt voor een innerlijke vreugde, van de tropische geur, van de warmte die me omhelst maar gelukkig (nu) niet verstikt en het welkome gevoel dat alle mensen me hier tot nu toe al hebben gegeven. Ik kan niet wachten tot ik morgen mijn ogen open doe als ik in de jungle van Sumatra ben, alles is nu al echt helemaal heerlijk!!

• 31 Maart 2013 - 20:07

Mam:

Wat een reis en een verhaal begint al goed nu de jungle in
    Xxx

• 31 Maart 2013 - 20:39

Nanda:

Genieten dus!!!!

• 01 April 2013 - 08:51

Rashida & Nora :

Hi Liz,
    Fijn dat de heenreis goed is verlopen. Mmmm.... Nasi goreng! Lekker hoor. Nu uitrusten en slapen en dan morgen veel plezier in de jungle xxx

• 01 April 2013 - 10:26

Tante Ingrid:

Vanaf een warm en zonnig Gran Canaria wens ik jou een hele fijne vakantie. Ik kijk weer uit naar je reis- verslagen en natuurlijk foto's! Vrolijk Pasen en geniet ervan. xx

• 01 April 2013 - 10:49

Liv:

:) ga je weer! Veel plezier!!! Jaaaaa

• 01 April 2013 - 12:32

Cathelijne:

Fijn dat je goed bent aangekomen. Veel plezier!

• 02 April 2013 - 09:33

Femke:

Het avontuur is goed begonnen zo te lezen! Hoe was het in de jungle dames?
    Dikke kus

• 03 April 2013 - 11:10

May (collega Van Joyce):

Fijn begin van jullie avontuurlijke reis! Ben benieuwd hoe het in de jungle was... Veel plezier nog!

• 03 April 2013 - 18:35

Elly:

Hallo meiden,

Het verhaal dat je hebt geschreven Lizette is wel erg avontuurlijk en aandoenlijk. Geniet van jullie reis enne ik lees het wel. Veel plezier.

• 03 April 2013 - 19:55

Maartje:

Ladies !
    Hele fijne vakantie toegewenst ! Geniet ervan!
    En we wachten hier natuurlijk met spanning af naar die most wonderfull photos !,
    gezien er nu een professionele fotografe aanwezig is ;)
    Bonnes vacances !
    Liefs,
    Moi

• 04 April 2013 - 12:34

Liesbeth :

Wat mooi geschreven Lisette , zie het zo voor me ,geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag,lfs en pas goed op je zelf (sorry ,kon het niet laten ),lliesbeth .x