Durbar Kathmandu en durbar Patan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Durbar Kathmandu en durbar Patan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Durbar Kathmandu en durbar Patan

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

07 Maart 2008 | Nepal, Kathmandu

Vandaag was een mooie dag. Na een lekkere pannekoek ben ik naar Swayamnath gegaan met de riksja. De berg op was zo stijl dat ik moest lopen en de riksja mee moest duwen! En dan nog betalen ook, .. hmm, maar goed. De tempel was erg gaaf. De weg ernaar toe ook, 300 treden, behoorlijk stijl.
Daarna zijn Karin en ik naar durbar square gegaan, paleisplein. We hebben daar een paar uur pagodes bekeken, tempels gezien en de mensen voorbij zien gaan. Daarna zijn we naar de stad Patan gegaan. Daar was ook een durbar square, leek erg veel op dat van Kathmandu, alleen wat rustiger. Daar zijn we niet zo lang gebleven.
De komende dagen worden druk. Morgen de bergen in, de dag ernaar naar de stad Baktapur (met weer een durbar square) en dan een trekking door een nationaal park. De tijd gaat nu helaas wel erg snel!
De foto's zijn van de tempel van vanmorgen en van de twee pleinen. (foto's van Patan zijn na de foto van Karin en mij)
:SMS update:: 9 maart 2008 :
wilde een bericht plaatsen met super fotos van een wandeling door de bergen,2100m hoogte,en van het mooie oude stadje baktapur,waar ik nu ben,mar helaas: geen stroom,geen internet.tis katsdonker.dan maar slapen...De mensen gaan slapen,de wereld gaat dicht,en dan denk ik aan brabant,daar brandt nog licht!

• 07 Maart 2008 - 15:18

Smam:

weer mooie foto's
    geniet de tijd vliegt
    xxx

• 08 Maart 2008 - 13:14

Rashida:

Het ziet er allemaal mooi en leuk uit liz... Nou inderdaad het gaat allemaal snel, je bent al weer twee weekjes weg! Veel plezier in de bergen!
    Dikke Xus

• 08 Maart 2008 - 13:22

Abdoel & Marlies:

Rashida was net hier geweest en zij was jouw site aan het bekijken. Wij vinden het erg knap dat je nu zo'n grote en verre reis aan het maken bent. Hele mooie foto's van de natuur en de mensen daar... En spreek je al een beetje de taal van India en Nepal (grapje...) :-) We wensen je nog veel plezier met je verblijf daar.
    Groetjes uit de Bartokstraat in Tilburg!

• 09 Maart 2008 - 16:26

Smam:

leuk dat je toch nog aan brabant denkt.
    xxx

• 09 Maart 2008 - 20:48

Maartje:

Onze Nederlandse verslaggeefster heeft weer een mooie reportage neergezet hoor! Bien fait! (misschien toch maar eens denken aan samenwerking met RTL-nieuws?!)
    Continue! Je kijkcijfers heb je hier in Brabant dik gehaald!
    Geniet er nog van he! Maar binnenkort toch ook wel weer live-verslag (en Hollande) he!
    Liefs, Moi

• 10 Maart 2008 - 08:07

Lia:

Hoi Lizette

Het is weer genieten van je spannende reisverslagen en mooie foto s.
    Wat zal jij een volle rugzak met herinnneringen mee terug brengen (gelukkig telt dat gewicht niet)
    " Geniet met volle teugen "

Groetjes Lia
    ook van Bart en Pim

• 13 Maart 2008 - 21:46

Fons De Kort:

Alles goed met jullie?
    I lees volgend week al je mails
    Deze week zijn mijn zus Nel en Jac hier.
    Wel elke dag mails sturen ik lees volgende week

Fons en Rob