Het perfecte paleis - Reisverslag uit Agra, India van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu Het perfecte paleis - Reisverslag uit Agra, India van Lizette Mutsaers - WaarBenJij.nu

Het perfecte paleis

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg Lizette

28 Februari 2008 | India, Agra

Daar ben ik weer.
Gisteren ben ik in de verlaten stad Fatehpur Sikri geweest, immens groot en ontzettend gaaf. Ik heb er lekker relaxt rondgelopen, foto’s gemaakt en weer de bus in verder naar Agra.
Agra is een heel andere stad dan Jaipur, moderner, groter, maar net zo stoffig en luidruchtig met al dat getoeter van de auto’s. Gisteren avond heb ik een beetje de boel verkend, samen met Karin. Het hotel is best luxe, dus wel ok. ‘s Avonds heb ik bij de Pizza Hut gegeten, op save gespeeld, want ik heb van best veel mensen hier gehoord dat ze ziek of miselijk zijn. Ik mag nog van geluk spreken.

Vandaag zijn we naar de perfectie van symmetrie geweest: de Taj Mahal. Echt zo mooi!!!! Je moet er aanwezig zijn om de schoonheid echt te zien. We waren al vroeg uit de veren hiervoor, zodat het er nog niet te druk was. Samen met de moskeen en gebouwen erom heen is het heerlijk om er rond te lopen. Vervolgens zijn we naar Agra Ford gegaan. Gebouwd door dezelfde man als Fatehpur Sikri, meneer Akbar. Je kunt het een beetje aan de stijl zien, maar zijn zoon heft het meeste plat gegooid en met marmer opgebouwd. Ach, ook mooi! En vanaf daar zag je de Taj weer liggen in de ochtenddouw.
India doet me steeds meer denken aan een ooit prachtig land met grote paleizen,maar helaas zijn die nooit onderhouden. Want zelfs in de stad herken je soms bepaalde poorten, maar het ziet er allemaal slecht, half afgebladerd uit. Met overall afval is het beeld dan compleet…
Vanmiddag zijn we met een tuktuk naar ene locale supermarkt geweest om wat in te slaan voor de aankomende nachttrein-rit. Daarna hebben we wat rondgelopen, heb ik al de nodige souveniers gekocht, en zijn we in een parkje gaan liggen. Ik vroeg me echt af wie nou wie bekijkt en soms zelfs fotografeerd. Ze gapen me hier echt aan!! Pff, word er soms wel een beetje moe van… maar goed.
Dadelijk ff opfrissen en dan de nachttrein in. Even afwachten hoe dat gaat, ze schijnen hier 3 bedden boven elkaar te hebben. Maar hoe hoger, hoe meer je wiebelt…

  • 28 Februari 2008 - 09:49

    Wim:

    hey liz! ziet er weer goed uit!
    succ6 in de nachttrein!

    enne: foto's??

    kus

  • 28 Februari 2008 - 10:08

    Smam:

    alweer leuke foto's, slaap lekker in de trein ben benieuwd naar volgende bericht,
    xxx

  • 28 Februari 2008 - 12:13

    Karin:

    Hoi Lizette, wat ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen, ben je toch nog een beetje bij ons .... waar is je beer gebleven?? Even iets zakelijks: je nieuwe tankpas is binnen. Ik zal deze aangetekend naar je ouders opsturen, zodat je de pas gelijk kunt gebruiken als je terug bent van je trip.
    Heel veel liefs van mij.

  • 28 Februari 2008 - 13:40

    Bianca:

    Hey Liz!
    Ik ben blij dat je 't naar je zin hebt! Ik heb al zoveel horrorverhalen gehoord over India, dat ik me wel een beetje zorgen maakte...
    Op dit moment zit ik in Laos op het eiland Don Det. Het bevalt ons hier prima, lekker relax sfeertje hier en super mooi!
    Over een week hopen we in China te zijn.
    We spreken bij thuiskomst wel een keer af om foto's te bekijken.
    Veel plezier nog!
    X Bianca
    (en de groetjes van Joris)

  • 28 Februari 2008 - 18:26

    Jennifer & Martijn:

    Hé meis, Leuk die verhalen en foto's. We zijn benieuwd hoe de treinreis is verlopen. Veel plezier en we wachten weer af voor je volgende stukje en foto's.

    xxxx

  • 29 Februari 2008 - 19:04

    Manon:

    Hey Lizetje,

    Zag op je hyves je link staan en nieuwsgierig als ik ben, ga ik je dus echt in de gate houden. Ziet er allemaal gaaf uit!!!

    Geniet ervan en denk niet teveel aan 't werk hè! (MrTed is niet de moeite om aan te blijven denken, haha_

    Groetjes,

    Manon

  • 29 Februari 2008 - 23:50

    Mark:

    hey lizette

    weer leuke foto's en verhalen op weg naar de nachttreib en maar hopen dat je niet bovenop ligt hahaha

    tot volgend bericht

    x mark

  • 01 Maart 2008 - 08:50

    Ingrid:

    Hey Lizette,
    Ik geniet altijd weer van je mooie fotoreportages. Maar ik heb één verzoekje: wil je mijn e-mailadres van Betapress verwijderen. Nu ik thuis een pc heb, is het beter dat ik geen privé mail meer op de zaak ontvang. Nog een hele fijne vakantie enne.... niet ziek worden hè? Liefs , tante Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Lizette

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 148635

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 30 April 2013

Eilandhoppen tussen de Oerang Oetans

09 Februari 2012 - 06 Maart 2012

Lucky nr. 7 & tango

09 September 2011 - 01 Oktober 2011

Muur beklimmen en rijstvelden

23 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Shoppen tussen de gladiatoren

18 November 2010 - 27 November 2010

Kamelen en kastelen

08 Mei 2010 - 02 Juni 2010

Inca's en lama's

29 Januari 2009 - 21 Februari 2009

De Maya tour

23 Februari 2008 - 15 Maart 2008

Taj Mahal en gebedsvlaggen

03 Juli 2007 - 10 Juli 2007

Club Samira

02 Juni 2006 - 14 Juni 2006

Jah man!

08 Oktober 2005 - 13 November 2005

Het land van de glimlach

Landen bezocht: